- Blog -
Az én MerKaBa történetem
Életmód
2021-12-08
Kapcsolatom a MerKaBával az első spirituális tanítómmal, Charlotte Alexanderrel * kezdődött. Amikor a MerKaBáról kérdeztem, úgy írta körül ezt az ismeretlen fogalmat, mint egy űrhajófélét a test körül.
Az én MerKaBa történetem
Kapcsolatom a MerKaBával az első spirituális tanítómmal, Charlotte Alexanderrel * kezdődött. Amikor a MerKaBáról kérdeztem, úgy írta körül ezt az ismeretlen fogalmat, mint egy űrhajófélét a test körül. 1982-ben még nem sokat tanultunk róla a spiritualitással összefüggésben, de fontosnak tűnt, ezért lejegyeztem, és félretettem.
Aztán 1994-ben tai chi órán voltam, amikor megláttam a felhívást a hirdetőtáblán egy kezdő MerKaBa óra indulásáról. Sajnos a magánéletem romokban hevert, ami elvonta a figyelmemet, ezért azonnal elfeledkeztem róla. Majd megláttam ugyanazt a felhívást egy magazinban, és később egy áruházban. Elég volt! Rögtön megegyeztem magammal (és a Szellemmel), hogy részt veszek az órán.
A bemutatón ámulatba ejtett, hogy kiderült, minden, ami valaha érdekelt, és amit egész életemben tanultam, egy csokorba van összeszedve. Kiváló voltam középiskolában geometriából (és ez szakrális geometria volt), és főiskolán kitűnő értékelést kaptam a záró szóbeli vizsgámon asztronómiából. A bemutató esten a szervező oktató, Jeff jóváhagyásával engedélyt kaptam, hogy válaszoljak az ezeket a témákat érintő kérdésekre, melyekre az előadó nem tudott (Szerintem támogattak a láthatatlan segítők).
Amikor valaki az iránt érdeklődött, miként válhatnánk oktatóvá, a válasz az volt: „Már senkit nem képzünk ki, biztosak akarunk lenni abban, hogy van elég tanulójuk azoknak a tanároknak, akik már megszerezték a képesítést.” Azt is megjegyezte, hogy az oktatóképzéshez kétszer kell ezt a Drunvalo vezette tanfolyamot elvégezni, amivel már oklevelet szerzünk.
Amikor befejeztem az első MerKaBa tanfolyamot 1994. decemberében, rögtön feliratkoztam a másodikra is. Jeff megkérdezte: „Miért jelentkezel újra? Nem értetted?” Természetesen értettem, ezért kitaláltam valami indokot, mert nem igazán akartam újra meghallgatni az ellenérveket, amiket korábban, de mivel kitartóan kérdezgetett, elárultam: „Eltökélt szándékom, hogy oktatóvá válok, és tudom, hogy ehhez kétszer kell elvégeznem a tanfolyamot.” Erre újra elmondta: „Nem képzünk több tanítót.” Azonnal válaszoltam: „Ezt Te így gondolod, de én nem.” Hat hónappal később képzett oktató lettem, s a tanúsítványomat magától Drunvalotól szereztem. Ez volt az utolsó tanfolyam, amelyet Drunvalo személyesen tartott az eredeti, 17-lélegzet MerKaBáról.
A csoda nem állt itt meg. Drunvalo mindegyikőnket megkért, hogy tegyünk fogadalmat az oklevélátadó ceremónián. Én az ünnepségen megígértem, hogy emberek millióit fogom elérni majd a MerKaBával. Valójában nem tudom, ezt miért mondtam, és hogyan teljesítem. Sosem fordult meg a fejemben, hogy végül feladom a negyvenórás, jól fizető alkalmazotti állásomat, hogy teljes időmben spirituális oktató legyek.
A jó szerencsének köszönhetően olyan munkám volt, amivel bő három hét szabadság járt. Az összes szabadságomat felhasználtam arra, hogy MerKaBa foglalkozásokat tartsak különböző városokban szerte az országban, pénteki elutazással és vasárnap éjszakai, vagy hétfő reggeli visszatéréssel. Ez lehetővé tette, hogy beteljesítsem az álmaimat, és tanítsam a MerKaBát.
Alkalmazottként egy helyi alapítványnak gyűjtöttem adományokat, mint fejlesztési igazgató. Felhasználtam a MerKaBát arra, hogy segítsen minél több adományozót szerezni (lásd a 6., „A MerKaBa programozása” című fejezetet), és négy év alatt több, mint megszázszoroztam a számukat. Egy évvel azután, hogy felmondtam, megkeresett az új fejlesztési igazgató, hogy magyarázzam meg, miért csökkent az adományozók száma a felére, miután eljöttem. Nem adtam neki egyértelmű választ, mert az az irányelvem a természetfeletti történésekkel kapcsolatban: hacsak nem a tanítványom vagy egy órán, vagy foglalkozáson, kétszer kell kérdezned ahhoz, hogy beavassalak bármilyen spirituális tudományba. Általában az első alkalommal azért kérdeznek, mert észreveszik, hogy másmilyen vagy, de lehet, hogy nem állnak készen a válaszra. Ha másodjára is kérdeznek, akkor komolyan érdekli őket. Az első alkalmat az ész kíváncsisága vezérli, a második viszont nyitott szívre vall.
Miután felmondtam, a MerKaBát használtam arra, hogy segítsen olyan munkhelyet találnom, ahol annyira szeretnek, amennyire én szeretem őket. Egy kereskedelmi céghez kerültem a szabályozásokért felelős ügyvezetőként, és ez a munka tökéletesen kielégített. Őszintén kitárulkoztam a hétvégén tartott foglalkozásaimról, és mindkét munkát folytathattam, mégis arra kellett rájönnöm, hogy a tanfolyamok közelebb állnak a szívemhez, mint álmaim állása. Körülbelül egy év után éreztem, az az én küldetésem, hogy teljes mértékben a MerKabát tanítsam. A munkáltatóm áldásával, végkielégítéssel jöttem el, és otthagytam teljes munkaidős állásomat. Azóta, közel harminc éve utazással és tanítással töltöm az időmet.
Még alkalmazotti éveim alatt vettem fel a MerKaBa CD-t és kötöttem szerződést a Sedona Journal of Emergence magazinnal, ami a nemzetközi hirdetési kampányomat vezette. Élénken emlékszem arra a Felsőbb Énem által adott utasításra, hogy költsek havi 250 Dollárt a tanfolyam népszerűsítésére a Sedona Journal-ben. Abban az időben az egy vagyonnak tűnt.
Az első évben minden egyes hétvégén tartottam tanfolyamot. Annyira aggódtam a megélhetésem miatt, hogy úgy gondoltam, ha minden hétvégén dolgozom, az majd elegendő bevételt biztosít. Ez nem minden esetben volt így, és sokszor a családom és barátaim támogatására szorultam.
Amikor 1994-ben megtanultam a MerKaBa meditációt, nem mutatták meg nekünk hogyan végezzük az utolsó három lélegzetet, amely aktiválja a MerKaBát. Azt mondták: „Várj, amíg megkapod az engedélyt a Felsőbb Énedtől!” Azonban nem kaptunk tanácsot vagy oktatást arra, hogyan kellene ennek a Felsőbb Éntől kapott útmutatásnak kinéznie. A 4. és 5. fejezetben részletes tájékoztatást kapsz arról, miként fejleszd ki a Felső Éneddel való hiteles, és megbízható kapcsolatot.
A barátom, John Ammond, akivel együtt végeztük a tanfolyamot, egyszer felhívott és megkérdezte, megkaptam-e már az engedélyt a Felsőbb Énemtől a MerKaBa aktiválására. „Igen” - válaszoltam, hiszen majdnem biztos voltam benne. „Aktiváltad?” - kérdezte. Azt mondtam: „Nem”. „Miért nem?” - erősködött. Szinte nem is kételkedtem abban, hogy az engedély megérkezett. Úgy gondoltam, a Felsőbb Énem azt mondta: „Igen” -, mégsem voltam benne száz százalékig biztos. A MerKaBámat röviddel ezután hoztam működésbe.
Ez volt az a bizonyos „aha” pillanat, így találtam rá az egyik célomra. Honnan tudhatom biztosan? Mit tehetnék, hogy tudjam, amikor kapcsolódom a Felsőbb Énemmel? Hogyan néz ki? Milyen érzés? Nem igazán vagyok vizuális típus, és 17-ből utolsóként sikerült az osztályomból ráéreznem a „szín” gyakorlatokra, amiket az első MerKaBa tanfolyamon csináltunk.
Később, tanárként közvetlen útmutatást kértem és kaptam a Forrástól, hogyan fejleszthetném ki az összekapcsolódást, és hét évet töltöttem ennek a folyamatnak a tökéletesítésével. Az volt a célom, hogy könyvtárnyi segédletet gyűjtsek össze a tanulóimnak, hogy segítsem a felismerést és a tökéletes bizonyosságot, hogy kötődésük a Felsőbb Énükkel valós, igazolható, és hiteles. Ennek a könyvnek az oldalain megosztom veled ezeket a segédleteket, és jellegzetes példákat és gyakorlatokat mutatok neked, hogy a megfelelő helyre vezesselek. Micsoda megkönnyebbülés lesz tudni, hogy képes vagy rá!
Olyan megszállott voltam a magam módján, hogy úgy éreztem, hozzám hasonlóan mindenki bizonyítékot akar a szakrális geometria létezésére, a speciális kódokra, amivel aktiváljuk a MerKaBát. Ez a könyv tartalmazza ezeket a bizonyítékokat.
Annyira hálás vagyok, hogy megoszthatom veled ezeket az információkat! Többévnyi tanulás és hallgatók ezreinek a tapasztalata áll emögött. Mindegyikőjüktől tanultam valamit. Ennyi ember mentorálása során a tudás csak úgy özönlött felém. Te, kedves Olvasó, az összes előtted lévő tapasztalatával gazdagodsz, és ezért hálás vagyok mindegyiküknek.
Az én fiatalkoromban még hosszú időt kellett a könyvtárban töltenünk, ha iskolai kutatást végeztünk. Minden könyvhöz tartozott egy kartonlap. Órákig lapozgattuk a hatalmas kazettákban tárolt kártyák ezreit, hogy ugyanahhoz az információhoz jussunk, mint amit most három másodperc alatt kinyomtatunk az internetről. A kutatási eredmények ugyanazok lehettek régen is, mint most, de nem kell úgy megdolgozni értük, mint akkor. Ez a könyv ugyanezt a villámgyors tudást adja majd neked. A könyvben leírt eszközök és gyakorlatok segítségével nem kell olyan keményen dolgoznod, mint azoknak, akik előtted jártak. Kezdjük hát!
* Az első spirituális tanárom, egy fantasztikus, briliáns, szeretetteljes nő, aki inspirált, és türelmesen és nagylelkűen tanított a 2008. december 19-én bekövetkezett haláláig. Köszönöm Charlotte. Spirituális családod megbecsüléssel áldozzon előtted, és emléked előtt.
Mi a MerKaBa története és honnan származik?
Ez nagyszerű kérdés. Átadom azt a tudást, amit tanítóként és gyakorlóként szereztem azon évek alatt, amikor belemerültem a MerKaBa témájába.
Szó szerint fordítva héberről, a merkavah ige jelentése „szekérrel utazni”, és összefüggésben áll Isten trónjával, ahogyan a próféciákban szereplő látomások ábrázolják. Egy emberhez hasonló alak vezeti a szekeret.
A MerKaBa, ahogyan itt mi értelmezzük, testet öltött Fény, vagy Fénytest. A testet körülvevő geometriai mezőből ered. Mindenki körül ott van ez a mező, ahogyan a bolygók, a naprendszer, és minden élőlény körül is. Ez azt jelenti, hogy aktiválása az emlékezés megtapasztalása az emberek számára. Amint megszokod, már miden nap használni akarod a MerKaBát, mígnem állandóvá válik. Ne aggódj, azzá fog válni!
Egymással ellentétes irányban forgó mezők a világon szerte megtalálhatók. Ez a forgás a természet működésének pontos tükröződése. A Zohárban, a Judaikus Tóra misztikus kifejtésében van utalás a MerKaBára és a négy kerék „fordulat nélküli” forgására, ezért úgy gondolom, mai ismereteink mind régről eredők, megbízhatók, és valamennyire már jóval azelőtt ismerték, hogy a MerKaBa mindenki számára elérhetővé vált.
A MerKaBa-t megemlíti az Ótestamentum Ezékiel 1:10 Könyvében. A tényleges trón az első fejezetben jelenik meg a szekéren, majd a látomása a dicsőség trónjáról is, mely évszázadok misztikus és vizualizáló tradícióinak a forrása. Néhány változata a könyvnek nem használja a merkavah szót, amikor arra a járműre utal, melyet Ezékiel látott, de valószínűsíthető, hogy a szekér az.
A spanyol kabbalista, Moses de Leon tollából származó Zohárból ered a későbbi hagyomány, miszerint Ezékiel látomása egy repülő jármű volt. Személy szerint én mindig úgy értelmeztem a MerKaBát, mint egy szárnyaló eszközt, melyet magadnak építesz, magadért. Hiszek abban, hogy bárki, akinek tudomása volt róla, az tudta, vagy legalábbis sejtette, hogy valamikor az emberiségnek szánták. Ezékiel könyvében azonban parancsot is kapott arra, hogy a tudás egy részét irat formájában lenyelje.
Most már ötödik dimenziós∞ köpenyként definiálom, melyre emlékezünk, és aktiváljuk. Nem szükséges magunkra aggatnunk, mert már eleve ott van. A jövőből, a fejlettebb önmagunktól való. Ez a Föld körüli Krisztusi Tudat Hálóval együttesen biztosítja a Felemelkedésünket∞.* Hogy leegyszerűsítsük, úgy kell ezt értenünk, hogy a Felemelkedésünk tökéletesített emberré válás, vagy spirituális nyelven, az Emelkedett Mesteri Éned. Ahhoz hasonlítható, mint amikor befektetsz a gyermeked főiskolai tandíjára. Segítesz neki jó tanulási szokásokat kialakítani, és előfinanszírozod a tanulmányait, s ha ő szorgalmas diák, akkor biztosan diplomát kap.
A szakrális irodalomban a merkavah összes verziója tartalmaz utalásokat az Angyalokra. (A modern szóhasználatban egyszerűen MerKaBának nevezzük.) Ez több okból is fontos. Drunvalo mindig hivatkozott a két Angyalra, akik megtanították neki, és megmutatták, hogyan használja. Életem során Mihály arkangyal mindig velem volt, kiváltképp akkor, amikor a MerKaBát tanítottam. Kétségtelenül fogta a kezemet, amikor ezt a könyvet írtam, és elhivatottságomat a MerKaBa fő mecénásaként támogatta.
A zsidó gnosztikusok első ismert dokumentációja, a Sefer Yetzirah (a Teremtés Könyve) a MerKaBát az erősségek közé sorolja (a többi az erényekhez vagy szefirotokhoz tartozik, a tíz emanáció a Kabalában), és említi kapcsolatát a héber ábécével, a kozmogóniával és az antropóniával –, ami a Világegyetem és az emberiség eredetének az elmélete.
Melyek ezek az erősségek? Én úgy értelmezem ezt a fogalmat, mint egy legódarabot a készletből, amely a Világegyetemet építi fel. Ez azt is jelenti, hogy a MerKaBa az alapszerkezete mindennek. Ezért olyan kulcsfontosságú. Ez az oka annak, hogy az emlékezés és aktiválás megváltoztatja az életedet, és minden más spirituális tevékenységet is hatékonyabbá tesz, melyet gyakorolsz.
A spanyol misztikumok szerint a világmindenséget, beleértve a bolygók pályáját és a naprendszert is, helyesen merkavának, vagy Isten szekerének nevezzük. A MerKaBa népszerű ábrázolásában a Sombrero-galaxis képe tükröződik vissza, mely harmincmillió fényévnyire van. Továbbá a Kabala azon részét, mely a mennyek alatti síkok művészetével és tudományával foglalkozik, szintén merkavának hívjuk.
Végül a MerKaBa kapcsolódik a Jelenések Könyvéhez, az Újszövetség utolsó írásához is. Ebben egy járművet támogatnak és kísérnek a kerubok, mely egyben a trón is, és megjelenik az a „még kicsi hang”, mellyel Isten felfedi magát Illés előtt. Talán ez a Felsőbb Én hangja a mai értelemben.
Zavaros? Igen, az. Ezért mondta Drunvalo, hogy ez egy jármű, mert bármi lehet! Biztos, hogy egy vonzásmező, ötödik dimenziós köpeny, mely, ha emlékszik rá és működésbe hozza, képessé teszi viselőjét, hogy bármit elérjen, ami előtte lehetetlennek tűnt.
*A Felemelkedésnek sok jelentése van, az itteni értelmezésért, és világosabb, mélyebb jelentéséért lásd az Ébredés az ötödik dimenzióban (Waking Up in 5D) című könyvemet.
Történelmi adat
Ahogyan én értelmezem, a trón, a szekér a meditálás központi témája volt mind az ősi, mind a középkori zsidó ezoterikában és miszticizmusban, de a rabbinikus ortodoxia őrzői tagadták ezt a feltételezést és tanulmányt.
A Misnában, mely a zsidótörvény szóbeli tradícióinak a megtestesítője, még említik is, hogy a bölcs ember ne ossza meg a tudását a merkaváról a tudatlannal.* Valószínűleg ezért maradt ránk olyan kevés írás róla. Azért osztom meg ezt, mert nekem is be kellett lássam, mennyire hatalmas. Figyelemmel és tisztelettel kövesd! Ez a könyv nem tanítja meg neked a MerKaBát, melyet máshonnan, például az én videó szemináriumomból kell megtanulnod. Ez egy kiegészítő tanulmány.
Tudom, hogy aktiválása jelentős. Tanúsíthatom a különbséget, melyet neked, és benned létrehozhat. Én magam 1994 óta gyakorlom, és biztosan tudom, hogy ez járható útja a mindenséggel és a Mindenható Éneddel való kapcsolódásnak. Mindenek felett áll, amit valaha is megtapasztaltam. Nem áll útjába semmilyen más spirituális gyakorlatnak, sőt, inkább felerősít mindent, amit csinálsz.
A Holt-tengeri tekercsekben van egy szövegrész, mely értelmet ad annak, mely a történelemből ránkmaradt. Változtatás nélkül teszem közzé:
A[u1] Dicső Lény szolgái a tudás isteneinek lakhelyén térdre borulnak előtte, és a kerubok áldásukat adják. Ahogy felemelkednek egy isteni kis hang és harsány dicséret hallatszik; ahogyan összezárják szárnyukat, isteni kis hang hallatszik. A kerubok megáldják a Trónszekér (merkavah) képét az égbolt felett, és magasztalják a tüzes égbolt fenségét a dicsőségének trónja alatt. És a forgó kerekek között a szentség Angyalai jönnek és mennek, mintha a legtöbb szentséges szellem tüzes látomása lenne; és tűzfolyam látványa árad körülöttük, mint a csillogó bronz, pompás, sokszínű ragyogás, csodálatosan összekeveredő, káprázatos színáradat.
Az Élő Isten Szellemei a lenyűgöző Szekér dicsőségével rendíthetetlenül haladnak.
Az áldás kicsiny hangja kíséri a zűrzavart indulásukkor, és visszatértükkor imádják a Szentet, Felemelkedésükben csodásan felészállnak; letelepednek, megnyugodnak.
Az örömteli dicséret hangja elhalkul, és az áldás kicsiny hangja járja át Isten egész táborát. A magasztalás hangja újra megszólal dicsőitő táborukban. És mindegyikkel a helyén, megszámláltjaik dicshimnuszt énekelnek.1
*Ahogyan Willis Barnstone művéhez, a The Other Bible (New York: HarperCollins, 1984), 705-höz kötődik.
Miért lett hindu, egyiptomi, héber, tibeti és egyéb tradíciók keveréke az eredeti, 17-lélegzet meditáció?
Néhányan tévesen azt gondolják, hogy mindegyik vallás tradíciója egyedi. Szerintem ez mítosz. Oka: Minél többet tudunk a világ vallásairól és a spirituális gondolkodás fejlődéséről, az előző kozmológiák kibontakozásáról a már meglévőkből, annál több közös pont kerül elő mindenhonnan. A legtöbb vallás az elődeinek elemeiből merít. Egy példa az ismert hagyományaink közül a Kereszténység. A kutatások azt mutatják, hogy a Kereszténység a héber hagyatékból kölcsönzött (és tolmácsolta azt), illetve az ősi Misztériumvallásból is. A héber tradíció számos része a korábbi hagyományokból veszi a kozmológiai ismereteit.
Nagyobb része pedig az ősi egyiptomi szokásokkal hasonlatos. Példaként itt van Salamon Könyvének néhány fejezete, melyek szóról szóra megegyeznek egy ősi szöveggel, melyet a bölcs egyiptomi Amenemope írt.
A kutatások azt bizonyítják, hogy Amenemope sokkal régebbi jegyzetből, az úgynevezett P’Tahhotep Bölcsességeiből kölcsönzött, mely 2000 évvel Salamon Könyve előtt íródott.
Részlet a „Beavatás az élet virágába” című könyvből. Kattints a teljes könyvért: